niedziela, 22 stycznia 2017

ekspresowa babka bezlaktozowa

Czas na obiecany przepis na dwukolorowe ciasto, czyli ekspresową bezlaktozową babkę. Ciasto to jest z serii "koło laktozy to nawet nie leżało ;)" więc jest absolutnie bezpieczne dla osób z nietolerancją.

A jako, że dziś jest szalony dzień, męczący i nie do końca można nazwać go udanym, postanowiłam zrobić coś na osłodę. Przepis jest super, kiedy nie macie czasu na wielkie pieczenie. I co najważniejsze nie ma przy nim zbyt dużo zmywania. ;) Do odmierzania potrzebna jest tylko łyżka i szklanka, a do pieczenia wykorzystałam silikonową formę do babki.


Ekspresowa babka bezlaktozowa




Składniki:
* 5 jajek
* 1 szklanka cukru
* 1 szklanka mąki pszennej
* 1 szklanka mąki ziemniaczanej
* 1 szklanka oleju
* 3 łyżki kakao
* 1 łyżka proszku do pieczenia
* cukier puder


Sposób przygotowania:
1) Jajka ubij z cukrem w mikserze.
2) Ciągle miksując dodaj przesiane mąki, proszek do pieczenia i olej.
3) Podziel na dwie masy, do jednej dodaj kakao (aby oszczędzić brudzenia naczyń można od razu pół masy wlać prosto do formy).
4) Pozostałą część masy wymieszaj z przesianym kakao i wylej na jasną część (ja wykorzystałam silikonową formę do babki więc nie musiałam jej niczym natłuszczać ani posypywać- kolejna oszczędność czasu :D).
6) Piecz przez 40 minut w temperaturze 180°C (do suchego patyczka).
7) Wystudź i posyp cukrem pudrem (tak, tak polewy też dziś nie chciało mi się robić :)).

Robi się szybko, jeszcze szybciej się ją je. Smacznego!


bezlaktozowa.

4 komentarze:

  1. Cześć, właśnie odnalazłam Twojego bloga w odmętach Internetu. To pierwszy przepis, jaki zaraz wypróbuję. I na wstępie za jedno chcę podziękować: że proste ciasto można upiec bez bajecznie drogich, egzotycznych składników. To jest największy problem, jaki napotykam szukając przepisów.

    Pozdrawiam,
    N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Bardzo się cieszę, że odnalazłaś na moim blogu przepis dla siebie :) Mam nadzieję, że ciasto zasmakuje i będziesz wpadać po kolejne inspiracje. Pozdrawiam i życzę smacznego :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie suche ciasta. Narobiłaś mi apetytu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wiesz co robić Paulinko :D niestety trochę za daleko żebyś wpadła na wieczorną kawę bez kofeiny i ciacho :(

      Usuń