niedziela, 13 sierpnia 2017

Śmietankowy tort urodzinowy bez laktozy ;)

Kolejna odsłona tortu urodzinowego :) Zdjęcie będzie tylko całości bo nawet nie zdążyłam zrobić wnętrza :D A jaki powinien być tort urodzinowy? Pewnie nasuwają się określenia- słodki, pyszny i ładny? Dla mnie przede wszystkim musi być zjadliwy dla osób, które będą go jadły! W moim wydaniu kolejny tort urodzinowy bez laktozy  tym razem mocno śmietankowy! 




Śmietankowy tort urodzinowy bez laktozy ;)




Przepis na ciasto dokładnie ten sam co w poprzednim torcie, bo jak to się mówi, zwycięskiego składu się nie zmienia ;) zawsze wychodzi i jest pyszny! Nie za suchy i bez nasączania spokojnie da się go zjeść. Weź go stąd: http://bezlaktozowy.blogspot.com/2017/01/kokosowo-ciasteczkowy-tort-bez-laktozy.html

Składniki na krem: 
* 600ml śmietanki 30- 36% bez laktozy
* domowy serek mascarpone bez laktozy ok 200g (lub zwykły jeśli możecie)
* śmietan fix (skład bezpieczny, glukoza i skrobia modyfikowana ;) w odróżnieniu od innych dodatków do usztywniania śmietany)- oczywiście można pominąć, ja jednak wolę być pewna, że śmietana mi się nie rozleje na torcie, zwłaszcza, że urodziny moje i moich najbliższych są w wakacje :)
* cukier puder- ilość zależna od tego jak bardzo chcecie słodki mieć krem

Sposób przygotowania:
1) Ubić śmietankę ok 3 minut na najwyższych obrotach miksera stopniowo dodając cukier puder i na koniec śmietan fix.
2) Ciągle ubijając (na niższych obrotach) dodawać po łyżce mascarpone.
3) Udekorować tort powstałym kremem.


Ja ten tort przełożyłam domowym dżemem truskawkowym- zastąpił on i nasączanie blatu i dosłodził całość bo krem śmietanowy nie był bardzo słodki.


Polecam robienie własnoręcznie tortów, bo nie jest trudne a daje dużo radości no i wiadomo, wiemy co jemy!.



Smacznego!

bezlaktozowa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz