poniedziałek, 29 lipca 2019

"sernik" z serków homogenizowanych na kakaowym spodzie.

Osoby, które tak jak ja muszą ograniczać znacznie (lub całkiem rezygnować) produkty zawierające laktozę rzadko mają okazję zjeść sernik. Przeważnie zawiera on duża ilość sera, która niespecjalnie nam służy. Można oczywiście zrobić z sera bez laktozy, ale konieczność mielenia go (z braku gotowych bez laktozy) zawsze powoduje, że mi się odechciewa. Teraz odkryłam przepis idealny, szybki, bez brudzenia rąk i dużej ilości sprzętu kuchennego no i przede wszystkim z mega smacznym efektem!


"sernik" z serków homogenizowanych na kakaowym spodzie. 




Składniki: 
Ciasto:
* 2,5 szkl. mąki pszennej
* 2 duże żółtka
* 0,5 szkl. cukru
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 175g rozpuszczonego masła bez laktozy (ja używam klarownego)
* 4 łyżeczki kakao gorzkiego (można pominąć żeby mieć jasne ciasto)

Krem:
* 2 białka (ubite na pianę)
* 600g gęstego serka homogenizowanego bez laktozy (ja użyłam waniliowego ale można naturalny jak ktoś woli)
* 0,5 szkl. cukru
* 100g rozpuszczonego masła bez laktozy (też wybrałam klarowane)
* 1 budyń waniliowy/śmietankowy w proszku


 Wykonanie:
1) Wszystkie składniki na ciasto wymieszaj mikserem (hak do ciasta) na kruszonkę. 
2) Na wyłożoną papierem do pieczenia formę wysyp 2/3 kruszonki i uklep na równą warstwę.
3) Serek, cukier, masło i budyń zmiksuj na jednolitą masę. Dodaj pianę z białek i wymieszaj szpatułką.
4) Masę wyłóż na przygotowany spód i przysyp resztą kruszonki.
5) Piecz 45min w nagrzanym do 180°C piekarniku.
6) Wystudź i schłódź min godzinę w lodówce, żeby łatwiej się kroiło.

Smacznego! 
bezlaktozowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz